fallback

Разводът между Tesla и Toyota

Коментар на Крeйг Трудъл за телевизия Bloomberg

11.08.2014 | 18:05 Автор: Георги Стоянов

Всичко е започнало, когато Акио Тойода поискал да се срещне с Елън Мъск, тъй като Toyota търсеше купувач или някой, който да заеме фабриката, която те бяха оперирали с General Motors няколко десетилетия, a сега затваряха.

Всъщност това е фабриката, в която Акио Тойода, е работил в началото на кариерата си в Toyota.

И те са се срещнали в къщата на Елън Мъск. Направили са тест драйв с един роудстър – спортната кола, която предшестваше модела S на Tesla.

След което много бързо са разбрали и решили, че освен продажбата на тази фабрика, Toyota ще направи и малка инвестиция в Tesla.

Също така е била предложена сделка, в която Tesla трябвало да осигури батериите за електрическа кола, базирана на Toyota Rav4.

Двете компании заявиха, че планират да произведат 26 хиляди автомобила, които да продадат за 3 години.

И ето ни тук днес. Те не са продали и 2000 коли от този модел, докато само през миналата година Tesla продаде над 20000 от своя модел S. Така че електрическият Rav 4 не оправда очакванията на нито една от двете компании.

 

fallback
fallback