fallback

Как да управлявате бизнес по време на промяна?

11.08.2014 | 12:20 Автор: Ирина Георгиева

Лидерството и мениджмънтът са две коренно различни, но допълващи се умения, от които всяка организация се нуждае. Задачата на мениджърите е да накара организацията да направи определени неща, докато лидерите трябва да са погрижат поставените задачи да се изпълнят по най-добрия и правилен начин.

Лидерството е насочено към нагаждането с промяната, а мениджмънтът към справянето със сложни въпроси. И двете качества могат да се придобият, но е нужно постоянно да се развиват. Особено, ако организацията е поставена постоянно пред някакви предизвикателства.

Пазарите постоянно се развиват и непрекъснато се появяват нови технологии. Затова и компаниите се нуждаят от ръководство, което може да предвиди необходимостта от адаптиране и непрекъснато да извършва одит на съществуващите процеси и организационни структури.  Тези фирми, които разполагат с подобно ръководство, постоянно растат и се развиват, докато тези, които са пренебрегнали ролята на мениджмънта и лидерството често са в застой, а понякога и фалират.

От Forbes предлагат 5 ключови стъпки за това как да се управлява и адаптира организация, постоянно поставена пред предизвикателствата на развиващия се свят.

1. ДАЙТЕ ПОСОКА

Една от най-важните отговорности на лидерите е да покажат правилната посоката на организацията. Изглежда очевидно, но не е толкова лесно, колкото звучи. Понякога лидерите си мислят, че са показали правилната посока на екипа си, но не винаги е така. Комуникацията, обратната връзка и повторението дава гаранция, че всички членове на екипа знаят какъв е планът и каква е тяхната специфична роля, която допринася за успеха на мисията.

2. ОСИГУРЕТЕ ЗАЩИТА

Организационните промени в рамките на компанията може да бъдат страшни за членовете на екипа, особено ако не са наясно защо се правят тези промените. Нужно е всички добри компании да се адаптират към това, че те просто растат. Отговорност на ръководството е да помогне на отбора да разбере, че тази промяна е положителна необходимост. Защитата на екипа от външни заплахи и поддържането на положителни нагласа ще помогне на членовете да се фокусират върху отговорностите си, вместо върху актуализирането на автобиографиите си.

3. ИЗЯСНЕТЕ РОЛИТЕ

Адаптирането към промяната изисква одит на съществуващите системи, роли и отговорности. Този процес може да доведе до предефиниране на длъжностните характеристики, консолидация и създаване на по-голяма ефективност. Провеждането на всички тези дейности означава изграждането на по-добър и по-печеливш бизнес.

4. УПРАВЛЯВАЙТЕ КОНФЛИКТИТЕ

Положителният конфликт е не само здравословен, но и наложителен. Пасивно-агресивното поведение или просто избягването на сблъсъци води до "токсичност", а по този начин работата не се върши пълноценно.Това, което е нужно, е конфликтите да бъдат разрешавани, веднага след като възникнат. Екипът на компанията обаче трябва да знае, че малко хаос понякога е неизбежен.

5. ПОСТАВЕТЕ НОРМИ

Част от задачите се преустановяват, когато една компания преживее промяна. Остават обаче и такива задължения, които е следва да продължат да се изпълняват. Необходимо е лидерите да гарантират, че определени норми се спазват, за да работи компанията в правилната посока. Тези норми може да са всякакви - от начина, по който организацията прави бизнес, до културата на защитните дейности, които подпомагат развитието на цялостната система.

Добрите лидери, ръководещи компания, не вършат цялата работа сами. Те организират всички членове на екипа да показват таланта си, да работят заедно и да показват уменията си. Лидерите търсят заинтересованите страни на членовете на екипа и им дават възможност да се изявят. Промяната в организацията не трябва да бъде стресираща, а трябва да движи организацията напред.

fallback
fallback