fallback

Колко слаба йена е нужна на японския бизнес

Валентин Маринов, директор FX Citigroup

18.06.2014 | 11:16

Валентин Маринов, директор за валутните стратегии в Citigroup коментира данните за износа на Япониа за май, който спадна за пръв път от 15 месеца. Интервю за Марк Бартън от Bloomberg TV Лондон.

Още по темата

Излязоха даннитe за износа на Япония за май - той бележи спад за пръв път от 15 месеца. Слабото търсене в САЩ и Азия трябва да притеснява японското правителство, защото докато то остане такова едва ли ще има голямо търсене от тяхна страна за вносни стоки, нали? Знаците не са добри за Япония.

Валентин Маринов, директор за валутните стратегии в Citigroup

Част от икономическата стратегия на Япония е да поддържат по-слаба йената и да ориентират ръста на икономиката си към износа. Това беше част от Абеномиката и все още е.

Данните не са много изненадващи от гледна точка на това, че китайският внос беше слаб за същия месец. Изненадата идва от там, че търговският дефицит на САЩ се увеличи до най-високите си нива от 4 години насам.

Очевидно хората там са купували,но не толкова японски стоки. Ситуацията не е прекрасна за Япония, със сигурност слабият износ през май ще се отрази негативно на икономическия ръст през второто тримесечие. Инвеститорите вече очакват спад през второто тримесечие в сравнение с първото.

Ще има ли после ново покачване?

Вероятно. Това може да означава, че политиците в Япония трябва да преразгледат очакванията си за еластичността на търсенето извън страната и от колко слаба йена се нуждае японския бизнес, за да продължи да е конкурентноспособен на световния пазар. Данните не са благоприятни за йената и подчертават факта, че може би стойността ѝ трябва да падне още, за да подпомогне износа. 

Цялото интервю - във видеото.

 

fallback
fallback