Въпреки че днес информационните компании са на върха на вълната, през 19 век всичко се въртеше около железницата.
Union Pacific Railroad Company беше създадена с помоща на държавата през 1898. Тя издаде акции за безпрецедентните 136 милиона долара -в днешни пари това е почти 4 милиарда долара.
През 1966 администрацията на президента Дуайт Айзенхауер започна да изгражда федералната мрежа от магистрали. През същата година Хенри Форд II направи компанията, основана от дядо му, публична, набирайки 660 милиона долара, които представляват почти 6 милиарда долара през 2014. Това остана най-голямото IPO в Америка дo представянетро на Apple през 1980. IPO-то на Apple създаде 300 милионера само за една нощ – поне на хартия.
6 години по-късно имаше цяла реколта от IPO-та на технологични компании – първо Microsoft, после Oracle, Sun Microsystems и Adobe.
През 90-те години станахме свидетели на големи глобални IPO-та на германската T-Mobile и японската NTT, които разичстиха пътя за американската AT&T wireless.
Дот ком балонът беше на път да се спука, но добрата рекламна стратегия на AT&T, както и добрите финансови показатели на компанията й помогнаха да набере 10,6 милиарда долара – 5-тото по големина IPO в американската история.
Скоро Alibaba може да подобри този рекорд, измествайки AT&T на 6-то място.