fallback

Американски компании все по-успешно навлизат на китайския пазар

82 компании, включени в индекса S&P 1500, присъстват в Китай

02.05.2014 | 14:21 Автор: Мариета Иванова

"Произведено в Китай" е етикет, който през последните години стои върху повечето стоки в световната търговска мрежа. В последно време все по-голяма скорост набира и друга тенденция, а именно: "Произведено в Америка, продадено в Китай", става ясно от коментар на Bloomberg Television.

В подкрепа на твърдението се явяват последните финансови данни от Pepsi, които обявиха че продажбите им в Китай нарастват с двуцифрени темпове, докато тези в Съединените щати се понижават, коментира редакторът на Bloomberg Адам Джонсън. От General Motors също съобщават, че китайският пазар вече се изравнява по значимост с американския.

„От Apple, които публикуваха финансовия си отчет преди около две седмици, посочиха, че продажбите им в Поднебесната империя нарастват с 13% и именно това беше основният движещ фактор за по-добрите резултати на компанията и за последвалия ръст в цената на акциите”, отбелязва Джонсън.

Мнението на основателя на най-голямата рекламна агенция в света  WPP Group - сър Мартин Сорел, е че от Китай ще дойдат някои от водещите технологични иновации. - „По думите му фактът, че 73% от платформите на смартфоните са на Android, показва че от Google са проникнали в Китай по много изкусен начин”, коментира Джонсън.

Проверка на Bloomberg показва, че 82 от компаниите, включени в индекса S&P 1500 присъстват на китайския пазар. 22 от тях отчитат най-малко 10-процентен ръст на продажбите в Китай. Сред тях най-голям успех регистрира производителят електронни компоненти Diodes, който бележи ръст от 79%, следван от Boeing с ръст от 64 на сто.

fallback
fallback