Google продължава мобилната битка
Разпродажбите на технологичните акции може да продължат
17.04.2014 | 22:39
Здравей, България!
От резултатите на Google става ясно, че интернет гигантът не е имунизиран от отстъпления, причинени от глобалното използване все повече на мобилни устройства и се оказаха под прогнозата за първото тримесечие.
Проблемът е, че аудиторията на Google мигрира към смартфоните, където компанията инвестира по-малко средства за маркетинг, отколкото в десктопи и таблети.
Макар че Google увеличи броя на рекламите с над една четвърт, средните цени паднаха с 9%.
Още по темата
Понеже смартфоните имат по-малки екрани, те ограничават броя на рекламите, които могат да се покажат и рекламодателите започват все повече да ги избягват.
На всичко отгоре, Google харчи повече за разширяване на услугите си и затова разходите му растат повече от продажбите.
Но не са единствените, които откриват мобилното предизвикателство.
Акциите на Facebook паднаха наполовина след като компанията излезе на борсата през 2012, поради тревогите на инвеститорите, че не печели достатъчно от мобилна реклама.
Microsoft неотдавна смени директора си, след като предишният се затрудни в развитието на мобилни продукти и услуги.
Google остава обаче оптимист в прогнозите си.
Още по темата
Главният търговски директор каза, че „в средносрочен и дългосрочен план цената на мобилните реклами ще се подобри спрямо тази при десктопа. При мобилните имате локация, една характеристика на потребителите, която липсва при десктоп юзърите“.
Аз съм Нейра Чехич, специално за България он ер.