fallback

Пазарът на луксозни стоки в Китай

По последни данни пазарът на луксозни стоки в Китай ще продължи да се забавя и през тази година. Китайците са най-големите потребители на луксозни стоки в света.

10.02.2014 | 14:39 Автор: Деян Иванов

Продажбите на луксозни стоки в континентален Китай обаче сега се забавят. Всъщност китайците предпочита да пазаруват подобни стоки извън страната, където са направили две трети от своите покупки. Цените всъщност са с между 30 и 40% по-ниски в Европа и с близо 25% по-ниски тук в Хонконг.

Растежът на продажбите на луксозни стоки в Китай падна от 7% през 2012 до 2% през 2013. През 2013 пазарът на луксозни стоки в Китай е възлизал на 19 милиарда долара. Продажбата на часовници в Китай също се свива и това, разбира се, се отразява на резултатите на швейцарските производители. Ако разгледаме износът им през миналата година, той е нараснал с 1,9% - най-бавният темп на растеж от началото на финансовата криза.

По данни на федерацията на швейцарските производители на часовници той все пак достига рекордните 24,1 млрд. долара. Темпът на нарастване се е понижил от 17% средно през 3-те години до 2012. Часовниците, в случай че се интересувате, представляват над 10% от общия швейцарски износ. Най-продаваните марки остават Rolex, Omega и Cartier. Търсенето в континентален Китай, който през 2012 измести Франция като основен вносител на швейцарски часовници, през 2013 се е свило с 13%.

Във федерацията на швейцарските производители на часовници обаче са оптимисти. Те прогнозират търсенето отново да нарасне през 2014. През 2013 вносът на швейцарски часовници тук в Хонконг се е свил с 5,6%. За сравнение износът за САЩ е нараснал съвсем скромно - с 2,4%. Най-голям ръст на износа обаче наблюдаваме за страните от Близкия изток – почти 11%. Според анализаторите продажбите на швейцарски часовници вероятно ще се увеличат с 5% през 2014. Търговците търсят нови и все по-креативни начини, за да привлекат обратно китайските потребители. 

(източник: Bloomberg)

fallback
fallback