Реформите са най-добрият начин за привличане на инвеститорски интерес, заяви в ефира на Bulgaria On Air заместник-председателят на КРИБ и управляващ директор на PwC Петко Димитров. Той допълни, че държавата следва да създава среда, не да прави реклама зад граница.
„Продължавам да вярвам, че все още се намираме в криза на доверието, въпреки отчитането на ръстове в много държави. В този смисъл единствената реклама на България би била енергични, диалогични реформи”, коментира заместник-председателят на КРИБ.
На по-голяма активност следва да заложат търговските представителства, коментира още Димитров.
Привлекателността на страната ни за инвеститорите зависи от политическата прогнозируемост, запазването на валутния борд, на ниските данъци и финансовата дисциплина, от повишаването на усилията по събираемостта на данъците и т.н., подчерта заместник-председателят на КРИБ.
"Правителството не успя да си осигури политически толеранс дори в първите 100 дни на управление, но продължава да работи и КРИБ ще застане зад всяко действие в подкрепа на бизнеса", заяви още Димитров. Той допълни, че политическият риск е фактор за всеки вид капитал. По думите му КРИБ работи особено успешно с министъра на труда и социалната политика Хасан Адемов. Нещо повече, това било най-оптималното сътрудничество от 14 години насам. Добро било партньорството и с външно министерство.
По отношение на еврофондовете, усилията трябва да бъдат насочени към недофинансираните сектори и към повишаване на качеството на живот, коментира Димитров. Друг важен момент е опростяване на процедурите и експертната оценка.
През новия програмен период голямо ударение се поставя върху публично-частните партньорства, както и върху това дали проектът е финансиран по банков път или със собствени средства. - „България няма много добри примери за публично-частните партньорство. А, това може да доведе до много добри ефекти особено в провинцията, където стандартът на живот е много нисък,” коментира Димитров.