Първи признаци на ценова война при електромобилите

Основното предизвиктелство пред сегмента са високите цени, заради които пазарният дял остава нисък.

28.08.2013 | 12:18
Първи признаци на ценова война при електромобилите
Първи признаци на ценова война при електромобилите

Пазарът на електромобили и хибридни автомобили привлича погледите на все повече купувачи. Доказателство за това е силното представяне на модела S на Tesla, който се радва на значителен интрес. Освен Tesla обаче, в сегмента има още няколко компании – General Motors, Nissan, Toyota.

Макар пазарът за задвижвани с ток коли да остава съвсем малък, на него се възлагат големи надежди. Според президента на САЩ Барак Обама например до 2015 година на американския пазар продажбите ще достигнат 1 млн. броя.

Голямото предизвикателство пред сегмента на този етап са високите цени на електромобилите и хибрите. Това е и прочината към тях да се насочват само потребители с високи доходи, за които пък рядко намалената консумация на горива е движещата сила за покупка.

Макар и едва няколко, играчите на този пазар показват първи знаци за ценова война. Ясен сигнал за това например бе намалената с 5 хил. долара продажна цена на Chevrolet Volt.

Какви са перспективите пред електромобилите и кога можем да очакваме по-мащабното им навлизане на пазара – вижте в коментара на Bloomberg.