Зелена звезда за хотелите, които предлагат български екопродукти

Бизнесът поиска аналитичен център за туризма да праща информация на предприемачите в реално време.

08.08.2013 | 16:50
Зелена звезда за хотелите, които предлагат български екопродукти
Зелена звезда за хотелите, които предлагат български екопродукти

Една от звездите на хотелите, които предлагат български екопродукти и традиционни ястия от българската национална кухня, да бъде зелена. Това е предложил на среща с бранша зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев, който отговаря за туризма. На дискусията е  постигнато съгласие по няколко мерки за развитието на сектора, съобщи Investor.bg, позовавайки се на информация от икономическото министерство.

"Трябва да направим така, че чистите български продукти: зеленчуци, плодове, хляб от лимец, сирене, истинско кисело мляко, вино да присъстват на колкото се може повече места", е заявил Ботев.

Бизнесът е поискал разширено присъствие при изготвянето и обсъждането на нормативните документи за сектора, включително и при формулирането на обществените поръчки. Зам.-министърът е заявил, че е готов да включи в комисиите експерти, излъчени от индустрията.

Да бъде създаден център за анализи и планиране в туризма на основата на публично-частно партньорство между индустрията и министерството са поискали представителите на бизнеса. Владимир Панталеев от АБТТА  е подчертал, че секторът има нужда от специализирана информация в реално време, а не остаряла и често противоречива статистика за минал период. Ботев е поел ангажимент да бъде потърсена най-добрата правна форма за учредяване на центъра.

Следващата мярка е представители на индустрията, експерти от правителството и научни работници да подготвят спешно проекта на дългосрочна стратегия за устойчиво развитие на туризма в България за периода 2014 – 2030 г. Байко Байков, председател на УС на АБТТА е заявил, че крайният вариант на стратегията трябва да бъде приет от Националния съвет по туризма, а Ботев е посочил и датата - 30.09.2013 г. По предложение на Христо Друмев, председател на Софийското конгресно бюро, е решено браншовите асоциации да представят своите предложения за новата стратегия до 25 август.

Решено е още български университети и научни работници да участват в изготвянето на стратегията и анализите, свързани с туристическата индустрия.

На срещата е коментирано, че програмата за национална реклама е в тежко състояние. При недостатъчния финансов ресурс от едва 8 млн. лв. по време на служебното правителство са били отрязани 2 млн. лв., т.е. 25%.

„Тъжно и жалко е такова отношение“, коментира Бранимир Ботев и посочи, че всяка община в Австрия разполага с повече пари за целта. Според него в Бюджет 2014 средствата за собствена реклама на българския туризъм трябва да са осезаемо повече.