Марката Datsun се връща на пазара с модела GO . Той ще се произвежда в Индия и ще излезе на развиващите се пазарите в Индонезия, Южна Африка, Индия и Русия от началото на следващата година.
Името на колата е вдъхновено от първия модел на Datsun – DAT-GO – представен преди близо век - през 1914 г. Datsun GO е базиран на Nissan Micra и представлява компактен хечбек с четири врати и с 1.2-литров двигател.
„Ако бяха взели бранда на Nissan, нямаше да е добре, защото една марка не може да се разширява толкова много в различни ценови категории. Имаха нужда от нов бранд и затова са се сетили за новото превъплъщение на Datsun“, коментира за Bloomberg Вивек Вадия, вицепрезидент Frost&Sullivan Азия.
По думите му стъпката е предвидена за развиващите се пазари и що се отнася до тях - Datsun е нова марка. „Те не са я чували от 1981 г. и нямат повече от два модела такива коли по пътищата, така че не го познават изобщо“, твърди Вадия.
Според него е важно Nissan да въведе марката с правдоподобна история, а разпознаваемостта и историята му няма да окажат позитивно или негативно влияние на поръчките.
„Планът е защита на името Nissan, като го скрият зад Datsun. Така няма да се свързва с евтините коли на производителя. Те вече го направиха с Renault-Dacia и имаха успех на стагнирания европейски пазар. Брандът е като ластик - не можеш да го опъваш безкрайно. Има граници. Във високия сегмент вече го направиха с Infinity“, коментира той.
Nissan си постави за цел да се развие с 10% до 2016 г., но има сериозна конкуренция от страната на Hyundai, а Maruti държи половината пазар в Индия - дистрибуционната мрежа е около 10 пъти по-голяма от тази на Nissan.
„Важно е да се знае, че ако искаш около 10% от индийския пазар, тогава трябва да влезеш в сегмента, в който са в момента - на малките, компактни и икономични коли, около 1,2 литра, главно хечбек“, твърди Вадия.
По думите му новият модел няма да има същите позитиви и негативи на ранните Datsun. „Знае се , че най-вероятно ще бъде проектиран и произведен от Nissan. Ще спазва обичайните стандарти за качество на международните производители и дизайнери. Имам чувството, че продуктът ще бъде страхотен“, увери той.
„Дали ще се държи добре на пътя и ще успеят да му сложат добра цена, дали ще направят добра дистрибуционна мрежа за него - това е друг въпрос. Но доколкото става дума за продукта, нямам никакви съмнения, че ще бъде на световно ниво“, каза още Вадия.
Вижте повече във видеоматериала на Bloomberg!