Спирането на приватизацията на БДЖ беше предизвестено с неколкократното отлагане на процедурата, коментира в ефира на Bulgaria On Air председателят на Асоциацията на българските железопътни компании Симеон Ананиев. Той допълни, че приватизацията на компанията е закъсняла и е трябвало да случи на един по-ранен етап, когато е имало заявен интерес от Deutsche Bahn и други частни компании.
Според него проблемът не е в собствеността, а в начина на управление. Ананиев допълни, че не винаги държавата е лош собственик и това се вижда добре от състоянието на германската железопътна компания.
Работата на българската железница е на ниво от миналия век, коментира още експертът.
„Само тук не можем да си купим билет през интернет, не можем да проверим с колко закъснява влакът и предварителната продажба на билети е най-много 14 дни преди пътуването. Необходимо е този процес да се модернизира,“ коментира Ананиев.
Според него добра идея е да се обяви външен конкурс за мениджърските позиции. Спечелилите конкурса, да наемат свой екип, който да промени управлението в железопътната компания.
Ананиев допълни, че е много по-правилно да се говори за развитие, вместо за оздравяване и реформи. При втория вариант само се наливат пари без да има промяна в начина на работа.
„Оздравяването със заеми, с отлагане без да се промени самата визия няма да доведе до успех,“ категоричен е експертът. Той допълни, че ако се направи един добър анализ на пътуващите с влак и превозваните товари, може да се направи интегрирана стратегия на видовете транспорт – автомобилен и железопътен, за да се оптимизира дейността.
Въпрос на време е интегрираната услуга да се случи в сферата на транспорта, категоричен е Ананиев.