През миналата година продажбите на бира в страната са се увеличили със 7%, показват данни на Съюза на пивоварите в България. Според членове на организацията, ръстът се дължи на новите бирени напитки с плодов вкус, които са предпочитаният вариант през летните дни.
Наблюдава се обаче трайно преориентиране на консуматорите към употреба на бира в домашни условия в ЕС. Според информация на пивоварите, 22% от продажбите са за домашна употреба - ръст, характерен за всички европейски държави.
Заради тези данни, както и заради по-достъпната цена продадените пластмасови бутилки в България са се увеличили до 59% от общия пазар. Най-малко се консумира наливно пиво – 6%, кеновете стигат до 7 на сто, а стъклените бутилки държат 28 на сто от общия пазар.
През горещите месеци на изтеклата година българите са консумирали бира по 10 пъти в месеца, а през зимните - по 6. Нормално, мъжете пият от кехлибарената течност два пъти и половина по-често, отколкото жените. Най-големи почитатели на напитката са хората на възраст между 40 и 49 години.
Въпреки икономическата нестабилност, компаниите са инвестирали над 68 млн. лева през изтеклата година. Те са произвели над 500 млн. хектолитра пиво, а постъпленията от акциза са 80.8 млн. лева, което е с 5.1% повече спрямо предходната година, показват данни на агенция „Митници”.