Приватизацията на БДЖ – Товарни превози е единственото спасение за компанията. Ако бъде спряна, кредиторите ще влязат и ще си вземат дължимото - "кой - влакове, кой - други активи", коментира тази сутрин транспортният министър в оставка Ивайло Московски.
Преди месец Софийски градски съд наложи запор върху дялове от капитала на товарния превозвач по искане на германско-ирландската банка Depfa bank - основен кредитор по облигационен заем от 2004. Впоследствие в транспортното министерство се е провела среща, на която представители на банката са получили уверение, че дългът ще бъде изплатен.
"В тази връзка искам да кажа на опозицията - нека протестира, може дори да спре приватизацията, но това е единственият начин да погасим дълговете към кредиторите", предупреждава Московски.
Междувременно стана ясно, че Агенцията за приватизация може да удължи с няколко дни срока за подаване на обвързващи оферти. Окончателното решение ще бъде взето по-късно днес на заседание на агенцията.
Досега четири фирми поискаха да проучат превозвача - "Български морски флот" на Кирил Домусчиев, Първа инвестиционна банка, частният румънски железопътен превозвач Grup Feroviar Roman и малко познатата австрийската финансова група Donau Finanz.
Техни представители от няколко дни проучвали финансовото състояние и направили срещи със синдикатите. Три от четирите фирми обаче заявили, че имат нужда от допълнително време за проучвания. По първоначален план те имаха срок до 8 март да приключат огледите и до 12 март да подадат оферта. Очакванията на Агенцията за приватизация са, ако бъдат подадени този месец, до лятото ще има избран купувач.