Средствата за следващия програмен период до 2020 ще се на базата на бюджета, който сме имали този – малко над 2 млрд. евро, обясни днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Над 60% от инвестициите в инфраструктура в България се правят изключително и само от европейските фондове, поясни той пред Дарик радио.
Смисълът на кохезионната политика, е да се изравни стандарта на по-бедните с по-богатите държави, посочи Московски и допълни, че тази политика не е дала резултатът, който се е очаквал в Гърция, Португалия и Испания. Това е причината за недоверието от страна на богатите държави, на тези, които дават парите за очевидно неефективни проекти. Така министърът обясни провала на преговорите за бюджета на Европейския съюз вчера.
Московски посочи, че разликата между България и другите държави идва от това, че при нас има по-голям контрол.
Ние насочваме много правилно нашите средства, беше категоричен Московски. „Инвестираме основно върху трансевропейските коридори. Сред задължителните неща, които трябва да направим, е да договорим Кресненското дефиле, ЛОТ 3 на магистрала "Струма". За следващия програмен период ще остане само Кресненското дефиле, още 700 млн. лева ще се инвестират там. Предстои продължаване на жп линията Септември – Драгоман, като така ще постигнем свързване на сръбска граница с порт Бургас, и с турска и гръцка граница“, уточни министърът.