Потребителите стават все по-големи песимисти, отчете НСИ

Негативни са очакванията на домакинствата за инфлацията и безработицата през следващите 12 месеца.

05.11.2012 | 12:28
Потребителите стават все по-големи песимисти, отчете НСИ

През октомври общият показател на доверие на потребителите намалява с 4.3% спрямо равнището си отпреди три месеца, което се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, показват данните на Националния статистически институт.

Според оценките на експертите, през десетия месец от годината потребителите са по-песимистично настроени, отколкото през юли. Мненията за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение.

По-песимистични в сравнение с юли са и оценките и очакванията на потребителите за промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите очакват нарастване на инфлацията и на безработицата през следващите 12 месеца.

Настоящата икономическа ситуация в страната се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване.

Увеличава се и броят на отрицателните отговори на въпросите, свързани с плановете за покупка на кола, жилище както и за подобренията в дома, обясняват от НСИ.