fallback

Митовете за японската икономика

Инвеститорите отново насочват вниманието си към Страната на изгряващото слънце.

02.08.2012 | 09:55 Автор: Вероника Денизова

Японската икономика е в много по-добра форма, отколкото се твърди и сега е моментът, в който трябва да се помисли за инвестиции в страната, казват анализатори. Истина е, че Страната на изгряващото слънце е имала и по-добри дни. Огромният дълг, корпоративните фалити и скандали и непрекъснатите природни бедствия помрачават картината, но тя не е чак толкова отчайваща, смятат някои икономисти. Въпросът е дали инвеститорите виждат добрия потенциал на Япония. Reuters развенчава някои от митовете за японската икономика.

Мит първи: Икономиката на Япония стагнира. Всъщност, японският икономически растеж е много по-голям от този на други развити икономики, като също така вероятно ще е над средния за страните от Г-7 през 2012 година. Противно на европейските страни, банковото кредитиране в Япония се увеличава, продажбите на дребно също се повишават умерено, а потребителското доверие през юни скочи до най-високото си ниво от 5 години насам.

Мит втори: Йената дърпа икономиката назад. С покачването на йената, акциите на японските износители се понижават. Но икономиката не разчита на евтината валута. Не износът, а потреблението формира 60% от икономиката на страната. Много анализатори вярват, че последните тримесечни отчети ще изненадат инвеститорите.

„Пазарите са прекалено загрижени за нивата на йената и подценяват влиянието на сравнително доброто и гъвкаво вътрешно търсене,“ коментира Гай Стеър икономист от Societe Generale CIB.

Мит трети: Японските корпорации вече са изживели най-добрите си дни. Компании като Sony подкрепят този мит. Навремето Sony беше лидер в технологичния сектор, но сега е прочута с големите си загуби. Но някои от известните анализатори смятат, че японските корпорации ще се радват на по-бърз растеж от международните си конкуренти.

„Японските компании са много атрактивни в сравнение с югоизточния пазар, който се представи много добре и стана доста скъп. Компаниите са по-атрактивни и спрямо другите северноазиатски пазари като Тайван и дори Корея,“коментират експерти.

И докато пазари като Китай и Югоизточна Азия засега привличат повече инвеститори, анализаторите все по-често препоръчват връщане към добрата стара Япония, която може да изненада всички със своите добри резултати.

fallback
fallback