fallback

България търси инвеститори с брошури и рекламен сайт

15.6 млн. лева ще струва подобряването на имиджа на страната пред чужди капиталовложители.

31.07.2012 | 17:50

Българската агенция за инвестиции (БАИ) представи днес проектът за рекламиране на страната пред инвеститорите по света на стойност 15.6 млн. лева. Той ще бъде финансиран чрез оперативна програма "Конкурентоспособност".

От маркетингово проучване сред близо 3 000 компании по целия свят става ясно, че България все още е слабо позната като инвестиционна дестинация, особено сред държавите извън Европейския съюз.

За изграждането на положителна представа за страната ни като инвестиционна дестинация, се работи от две години. Експертите определят секторите машиностроене, електроника и електротехника, химическа и хранителна индустрии, транспорт и логистика и медицински туризъм като сфери с висок потенциал за привличане на чужди капитали.

Информационни брошури за всеки един от изброените сектори ще бъдат разпространени чрез търговските представителства на България по света на 7-8 езика, между които арабски и китайски.

До седмица-две ще стартира сайт, който ще съдържа данни за обемите на инвестициите по сектори, страни и години. Чрез сайта българските компании ще могат да получат безплатна подкрепа в търсенето на инвеститор.

Рекламната кампания на България ще се осъществи между октомври и март на международни форуми в Европа, САЩ и Източна Азия.

 1.3 млрд. евро са инвестирани през миналата година в България по данни на БАИ. "Ръст от 10%-15% на инвестициите във финансовия сектор тази година", прогнозира изпълнителният директор на агенцията Борислав Стефанов.

Очакванията на ръководството на Агенцията са в месеците след рекламната кампания в чужбина да привлечем доста повече инвестиции у нас.

fallback
fallback