150 млн. лева от ОП "Околна среда" отиват за нови тролеи?

Кабинетът иска Европейската комисия да разреши пренасочване на средства по програмата, съобщи министър Дончев.

13.07.2012 | 12:34
150 млн. лева от ОП
150 млн. лева от ОП "Околна среда" отиват за нови тролеи?

Правителството ще иска от Европейската комисия да разреши 150 милиона лева от оперативна програма „Околна среда“ да бъдат пренасочени за проекти, свързани с подобряването на чистотата на въздуха, съобщи днес по време на парламентарния контрол министърът по усвояване на средствата от ЕС Томислав Дончев в отговор на бившия екоминистър Джевдет Чакъров. Преговорите се водели от няколко месеца, но за момента нямало категорично становище на европейските чиновници. "Ако Комисията одобри, може да закупим на общините тролейбуси и автобуси на метан със средства от Кохезионния фонд", посочи Дончев. Впрочем комисарят по регионалната политика Йоханес Хан още в края на миналия месец също потвърди, след разговор с Дончев, че Комисията няма нищо против България да използва по-гъвкаво парите за околна среда.

„Безспорен факт е, че българският воден сектор има нужда от средствата по програмата. Но същевременно Европейската комисия от миналата година ни предупреждава, че трябва да направим нещо за подобряване на ситуацията със запрашеността в градовете. Затова смятаме да използване парите за развитие на екологичния транспорт“, аргументира се министърът.

Джевдет Чакъров подчерта, че е категорично против парите по „Околна среда“ да отиват за развитие на транспорта, вместо приоритетно да се използват за изграждане на депа за отпадъци или ВиК инфраструктура. "Смятам, че политиката по тази оперативна програма е пълен провал", заяви Чакъров. Дончев обаче не мисли така и като доказателство се обзаложи, че през тази година няма да загуби пари по програмата.

Над 500 тролейбуса се нуждаят от спешен ремонт, а транспортното министерство вече е започнало анализ за състоянието на автопарка в страната, съобщи преди месец отново в парламента ресорният министър Ивайло Московски. "Считам, че този доклад, който се подготвя, би могъл да послужи като база за разработване на проекти за екологичен градски транспорт с помощта на оперативната програма,“ заяви тогава Московски.