Продажбите на автомобили в САЩ с ръст за трета поредна година

Търговците очакват да продадат 14 милиона коли тази година.

11.05.2012 | 13:50 Редактор: Вероника Денизова
Продажбите на автомобили в САЩ с ръст за трета поредна година

Продажбите на автомобили в Съединените щати може да скочат до най-високото си ниво от 2007 насам. Тази година вероятно ще бъде третата поред, в която автомобилните компании отчитат ръст от над 10% в броя продадени коли. Прогнозите на анализаторите дават надежди, че потребителите ще се върнат на пазара на автомобили, което ще даде ясен сигнал за възстановяване на американската икономика.

Продажбите на леки коли и пикапи тази година може да надхвърлят 14 милиона броя, което ще затвърди тенденцията за подобряване на автомобилния пазар отвъд океана. Мениджърите в сектора все по-често коригират прогнозите си за годишната печалба в посока нагоре, което е следствие и от добрите резултати, които General Motors, Ford и Chrysler отчетоха за първото тримесечие на годината.

Позитивните очаквания дават големи надежди на инвеститорите, които бяха разочаровани от представянето на автомобилните гиганти по време на финансовата криза. През 2009 продажбите на коли в Съединените щати достигнаха едва 10.4 млн., което беше най-слабото им ниво от края на 1982 насам. След 2009 продажбите постепенно започнаха да се подобряват, като достигнаха 12.8 млн.през 2011.

Увеличеното търсене подпомага и суровинната и логистичната индустрия. Производителите на автомобили работят на пълни обороти и съкращават почивките на работниците си, за да посрещнат увеличеното търсене.

За първи път от 2009 около 20 автомобилни предприятия работят на извънредни нощни смени, за да покрият скока в поръчките. Фабриките на Chrysler в Илинойс, Детройт, Охайо и Мексико въобще няма да излизат в лятна почивка тази година, докато предприятията на Ford ще почиват само седмица, вместо предвидените две. Ръстът в потреблението обаче поставя и някои предизвикателства пред производителите на автомобили отвъд океана. Те трябва да работят усилено не само върху количественото, но и върху качественото подобряване на своите модели, за да успеят да се конкурират успешно със азиатските си колеги.