Осемстотин и петдесет служители на БДЖ ще бъдат съкратени до края на годината, всички те ще получат обезщетение от 4-5 заплати, съобщиха днес от ръководството на дружеството. Ден по-рано синдикатите предупредиха, че се готвела чистка за над хиляда души - предимно машинисти и вагонни механици.
"Синдикатите нямат основание да протестират, а приказките за стачка са абсолютно неоснователни. Те могат да изразят своето мнение, но не и да стачкуват, заяви за електронното издание на Bulgaria On Air председателят на Борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. Ръководството е уведомило с писмо синдикалните лидери за готвеното съкращение.
"Явно, че за пореден път четем различни планове, по които се правят реформите и съкращенията“, заяви пред Bulgaria On Air председателят на Синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев. По думите му компанията уж прави реформи за стабилизиране, а ситуацията с всеки изминал ден се влошава.
От КТ „Подкрепа“ пък се опасяват, че търпението на работниците е на привършване и e напълно възможно всеки момент да ескалира напрежението по гарите, забавяне на влакове, което ще доведе до допълнителни загуби за БДЖ.
Преди близо половин година, железничарите проведоха 23-дневна стачка, от която БДЖ регистрира загуби за близо 3 милиона лева.
3500 ненужни товарни вагона ще бъдат продадени, от които ще постъпят над 52 милиона лева. Към момента дълговете възлизат на над 700 милиона.
Компанията е започнала цялостен анализ за ефективните влакове, съобщи изпълнителният директор Йордан Недев. Години наред е имало практика в ежегодните анализи без проверки да се копират данните за пътникопотока, затова по някои линии влаковете са препълнени, а на други се возят по двама души, разкри той. Такъв е случаят с влак между Разград и Самуил, където за три месеца е продаден един билет. Очакванията са анализът да стане готов до края на годината и промените да влязат в сила от 2013. Предварителните разчети показват, че пред закриване са 100 влака.