fallback

Пазарът на вода в България се свива, според експерт

Хората консумират все по-малко минерална вода в заведенията, заяви Цветан Лъжански, изпълнителен директор на“ Девин“.

09.04.2012 | 18:41

„Пазарът на вода се сви значително през последните три години, като спадът е между 25 – 30%“. Това обяви главният изпълнителен директор на „ Девин“ -  Цветан Лъжански, в студиото на предаването „Сделка на седмицата“.

Нивата на потребление на бутилирана вода на глава от населението са паднали до стойностите от 2004 и според мениджъра все още не се наблюдава обръщане на тенденцията.

„Ако в силните години, потреблението е достигало 95 литра за година на глава от населението, то днес цифрата е паднала до 65 литра. Основният фактор за спада е намаленото консумиране в заведенията“, обясни Лъжански.

Същевременно компаниите от сектора са изправени пред покачващите се разходи за PET опаковките - производни на петрола, от по-скъпия транспорт, както и от концесионните такси, които според Лъжански са сред най-високите в Европа, но за сметка на това цената на бутилирана вода е сред най-евтините.

По думите му възможностите за износ на българска минерална вода са ограничени. Той даде за пример арабския свят, за където изнасянето би било много скъпо поради липсата на пристанище, от което да се осъществи директна връзка с някоя от държавите.

fallback
fallback