Главният изпълнителен директор на Ford Motor Алън Мълали е получил общо 29.5 милиона долара възнаграждение и премии за 2011 година, потвърди пресслужбата на американската компания. Това е едно от най-големите, ако не и най-голямото, възнаграждение в автомобилната индустрия.
Мълали, който преди това работеше за авиационния гигант Boeing, има основна заслуга за превръщането на Ford от непрекъснато губеща компания на ръба на банкрута в един от най-печелившите играчи в масовия автомобилен сегмент. През 2011концернът от Диърборн отчете 8.8 млрд. долара оперативна печалба и за пръв път от пет години изплати дивидент на акционерите си.
Мълали е получил 2 млн. долара като заплата, 6.2 милиона парична премия и два бонуса във вид на акции – обикновени, на стойност 7.5 млн., и привилегировани, на стойност 13.9 млн. долара.
Въпреки несъмнените резултати от работата на Мълали, огромните бонуси вероятно ще предизвикат спорове, защото акциите на компанията се обезцениха с почти 36 на сто през миналата година заради скока в цените на суровините, европейската дългова криза и бедствието в Япония. Общо за трите години под управлението на Мълали обаче ценните книжа на Ford са поскъпнали с над 370%.
През март италианската група Fiat обяви, че брутното възнаграждение на изпълнителния директор Серджо Маркионе е 19 млн. долара. Шефът на Volkswagen Мартин Винтеркорн е получил 17.5 милиона евро в най-добрата година в историята на германската компания. Колегата му от General Motors Дан Акерсън е взел 9 млн. долара, но американската компания все още има ограничения върху възнагражденията, наложени от Белия дом.