България Ер представи първия си Embraer 190

Новите самолети ще ни позволят да открием нови дестинации и да учестим полетите, съобщи изпълнителният директор на авиокомпанията.

21.03.2012 | 20:39
България Ер представи първия си Embraer 190

Националният авиопревозвач България Ер официално представи първия си нов самолет Embraer -190. Придобивката за флотилията на компанията беше представена на официална церемония с участието на транспортния министър Ивайло Московски, изпълнителния директор на България Ер Янко Георгиев и Саймън Нюит - вицепрезидент "Търговска авиация", Embraer - Европа.

В речта си капитан Георгиев припомни, че за петте години след приватизацията си през 2007 авиокомпанията е получила пълноправно членство Международната асоциация за въздушен транспорт, успяла е да излезе на печалба и да обнови парка си с четири самолета Airbus A-320. За 2011 България Ер отчита между 5 и 8 процента ръст на пътниците по различните направления, очакванията за тази година са за среден ръст около 6%.

Четири са причините да изберем този самолет за по-нататъшното развитие на флотата си, обясни Янко Георгиев. "Е-190 е по-лек и чувствително по-икономичен от конкурентите си - това е самолетът с най-малко вредни емисии в своя сегмент. По-малките разходи за гориво и за такси прелитане и кацане ни дават възможност да предложим по-конкурентни цени. Новаторската му конструкция означава, че на борда на Е-190 има повече комфорт за пътниците. И накрая оптималните размери на тази машина ни дават възможност не само да разработваме нови дестинации - еднаот тях ще стане факт само след 4 дни с първия ни полет до Прага - но и да ви предложим по-голяма честота на полетите. За нашите бизнес пътници например това ще означава възможност да провеждат срещите си из Европа в рамките само на ден - излитайки сутринта и връщайки се вечер"

България Ер очаква да получи още два самолета Е-190 до края на май и още един - до октомври. Към края на 2013 година авиокомпанията вече ще оперира с девет бразилски машини.

Embraer 190 е най-популярният модел в гамата на едноименната бразилска компания, номер 3 в авиационния бранш след Airbus и Boeing. В поръчаната от България Ер модификация самолетът е със 108 места, от които 8 – в бизнес класа. Двигателите са изработени от General Еlectric.