fallback

25% от евросредствата за лозаро-винарския сектор са изплатени

Едва 30% от лозарите застраховат продукцията си, коментира пред Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на Държавната агенция по лозата и виното Красимир Коев.

13.03.2012 | 08:44

Реализацията на българската винарска продукция през последните години бавно се увеличава, заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на Държавната агенция по лозата и виното Красимир Коев. Ръстът е, както на вътрешния пазар, така и на външния. Изнесеното количество вино зад граница през 2010 е в размер на 57.8 милиона литра, а през 2011-58 милиона литра. Основните външни пазари за българското вино са Русия, Румъния, Чехия и Полша. „Постепенно започваме да атакуваме и азиатските пазари,“ коментира Красимир Коев. По-осезаем е ръстът на реализираната винена продукция на българския пазар. За 2010 тя е в размер на 91 милиона литра, а година по-късно с 2 милиона повече.Красимир Коев подчерта, че едва 30% от лозарите застраховат продукцията си. Според него тежките климатични условия през последната година може да провокират по-голям процент от производителите на вино да се замислят за застраховане на бизнеса си.Изпълнителният директор на Държавната агенция по лозата и виното съобщи, че от 112.6 милиона евросредствата за лозаро-винарския сектор към момента са усвоени около 33 милиона евро. Изплатените на бенефициентите средства са около 25%.

fallback
fallback