fallback

Частници ще държат паркингите за тирове

Държавата само ще предоставя терени за съоръженията, където камионите ще престояват през уикенда от 2013 година. Престоят със сигурност ще е платен.

19.02.2012 | 13:50

Подготвяната забрана за движение на тирове през уикенда е на път да създаде много доходен бизнес за собствениците на бъдещите паркинги, подразбра Bulgaria On Air. След първите срещи на експертната група вече е ясно, че паркингите за тежкотоварни камиони ще се строят и експлоатират от частниия сектор, а държавата само ще предостави терените за някои от тях. Със сигурност паркингите ще бъдат платени, коментира участник в разговорите, помолил да остане анонимен.

Замисълът, оповестен от транспортното министерство преди седмица, е от 2013 година републиканските пътища да са строго забранени за тежки камиони през почивните дни и празниците. Машините, които уикендът завари на път, ще трябва принудително да ползват паркингите, и съответно да плащат такси на собствениците им.

Държавата категорично няма намерение да изгражда паркинги за своя сметка, но е склонна да предостави терени чрез публично-частни партньорства - най-вероятно чрез възлагане на концесии за строителство. Тепърва ще се уточнява по какъв принцип ще се избират бъдещите концесионери. Има идея в публично-частното партньорство да се включат и собствениците на бензиностанции.

Отсега е сигурно, че бившето военно летище между Пазарджик и Пловдив ще стане паркинг, разбра Bulgaria On Air. Тепърва предстоят обиколки из страната, за да се прецени колко терена ще са необходими във вътрешността на страната. В момента по пътищата има 94 стоянки за тежки камиони, но повечето се нуждаели от реконструкция.

В срещите на експертната група участват представители на „Автомобилна администрация“, полицията, регионалното министерство, асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт. На по-късен етап ще се включат и юристи.

Многото браншови организации в товарния транспорт все още нямат единна позиция по предлаганите забрани. От Сдружението на българските превозвачи твърдят, че такава мярка може да бъде предложена само от хора, които нямат камиони и нямат реална представа вредят ли те наистина. Никой не ни е питал какво мислим за забраната и за паркингите, заяви председателят на сдружението Александър Чакъров пред Bulgaria On Air. Той препоръча държавата да стимулира фирмите, които ще изграждат обектите. 

fallback
fallback