fallback

20 953 нови коли са продадени у нас през 2011

90% от новорегистрираните автомобили в България са втора употреба, сочи маркетингово проучване.

31.01.2012 | 11:52

Официалният представител на Ford за България - Мото-Пфое – изнесе информация от маркетингово проучване на автомобилния сектор в България. От него става ясно, че за миналата година у нас са продадени 20 953 нови автомобила, на фона на 196 813 втора употреба нов внос. В това число не са включени сделките, реализирани на вътрешния пазар. Според анкетата, 36% от хората имат намерение да закупят автомобил през следващите 1-2 години.

Анкетирани са 1000 души на възраст от 20 до 60 години с доход два пъти по-голям от средния за страната. Данните показват, че 97.7% от тях ползват автомобил всеки ден, като 95.6% имат личен такъв, а 9% имат два автомобила. Оказва се, че в България най-популярни са Volkswagen, Opel, Renault и Ford. Интересното е, че в челната петица присъства и една от луксозните марки - Audi, която е получила доверието на 7.9% от анкетираните. Според анкетата, 36% от хората имат намерение да закупят автомобил през следващите 1-2 години.

Междувременно, Мото-Пфое оповести пазарните резултати за 2011 на четирите марки от портфолиото си – Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover. През миналата година у нас са продадени 1851 автомобила от марката Ford. Очаквано, най-успешният модел е Fiesta, от която са пласирани 800 бройки. След нея се нарежда компактният хечбек Focus с 22% дял от общите продажби. Достойно представяне е записал и товарният Transit, от който са продадени 200 бройки. Ръст в продажбите от 106%  спрямо 2010 отбелязва и марката Land Rover. От Мото-Пфое отдават това на големия интерес, който генерира компактният кросоувър Evoque.

fallback
fallback