fallback

Предлагаме „Товарни превози” на „Дойче бан”

България е подготвила три варианта за изплащане на дълга на БДЖ, като единият вече е отхвърлен.

17.01.2012 | 12:31

„Най-благоприятен за нас е вариантът дълг срещу собственост, тоест да дадем "Товарни превози" на германските железници”, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски, но призна, че този вариант вече е бил отхвърлен от германската страна.Вторият вариант, който ще бъде предложен е дългът да бъде погасен с пари от приватизацията на „Товарни превози”. Третата възможност, която обмисля кабинетът е заемът да се погаси със споразумение със Световната банка. Марковски определи като по-изгоден вариант приватизацията, защото ако бъде теглен нов заем, той така или иначе пак трябва да бъде плащан.

За приватизацията на дъщерното дружество БДЖ „Товарни превози“ ЕАД се заговори още през лятото на 2011 година. Очакванията са, че след продажбата в бюджета на финансово закъсалия превозвач ще постъпят 150-200 млн. лева.  Синдикатите обаче са убедени, че от продажбата може да бъдат взети не по-вече от 100 млн. лева.  Необходимостта от спешната приватизация беше породена заради изискване на Европейската комисия. Поставеното условие е, ако БДЖ иска да получи 460 милиона лева заем от Световната банка, трябва да  участва с апортна вноска по заема и да се освободи от пазарен дял.През декември, от германската банка заявиха, че искат българското правителство да плати 12 милиона евро. Германците увериха, че  няма да изземат влаковете, но че ще ги запорират, ако не си получат парите.

България дължи 24 милиона евро за закупуването на 25 мотриси  Siemens, които са на практика половината от новите влакове на компанията. Германското правителство е гарант по част от българския дълг за мотрисите. Българска делегация, начело с министър-председателя Бойко Борисов, заминава на посещение в Германия, като една от основните теми на разговор ще бъде именно дългът на българските железници.

Владимир Владимиров: И трите решения за холдинга са добриПредседателят на Борда на директорите на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров коментира  за Bulgaria On Air, че и трите лансирани решения са еднакво добри. Владимиров отказа да заяви точна сума за приватизацията на дъщерното дружество, като подчерта, че в Агенцията по приватизация са заложили три различни сценария.От БДЖ вече са платили 1 милион евро по заема, договорен е и план за погасяване на остатъка от дълга. Очакванията на Владимиров са „Товарни превози“ да бъде приватизирано до втората половина на годината.

fallback
fallback