Ръст на преките чуждестранни инвестиции в Китай

Вложените от началото на годината средства в средства от чужбина възлизат на 78 млрд. долара.

16.09.2011 | 11:57
Ръст на преките чуждестранни инвестиции в Китай

Преките чуждестранни инвестиции в Китай са се повишили с 11 % през август в сравнение с 2010 г. Силният ръст на икономиката окуражи компаниите Volkswagen и  Caterpillar да разширят присъствието си на азиатския пазар.
За първите осем месеца ръстът на преките чуждестранни инвестиции в Китай е 18%. Бизнесът се обърна към Китай, за да увеличи ръста на продажбите си след като растящата безработица и задлъжнялостта на правителствата  в развитите страни сериозно заплаши тяхната рентабилност.  Премиерът  Вън Дзябао заяви, че страната ще продължи да отваря икономиката си за инвеститорите и да насърчава потреблението, за да стимулира растежа.
Икономиката на Китай е нараснала с 9,5% през второто тримесечие спрямо година по-рано. Доходността на инвестициите в Китай е голяма, а правителството подкрепя инвеститорите, смятат икономистите.
Сред ключовите чуждестранни инвеститори в азиатската държава са автомобилните компании. Китай надмина Съединените щати и се превърна в най-големия пазар за автомобили през 2009 г. Компании като Kia Motors, VW и Peugeot представят нови модели и усъвършенстват старите, за да привлекат китайските купувачи.
VW са първите автомобилопроизводители, които навлязоха на китайския пазар преди повече от три десетилетия. Тази седмица изпълнителният  директор на компанията Мартин Винтеркорн съобщи, че е необходимо да бъде отворена нова фабрика, която да отговори на растящите нужди на пазара. Германската компания откри първия си завод за преработка на двигатели в Китай преди месец, а през ноември, планира да инвестира нови 10 млрд. евро в нуждите на производството.
Дори и американски и европейски фирми да се оплакват от дискриминация, инвестициите в Китай нарастват. Търговската камара на Европейския съюз в Китай смята, че законите и разпоредбите в страната ограничават чуждите компании. Китайското правителство е постигнало напредък при премахването на бариерите, но все още остават препятствия, сочат изводите от доклад на Камарата. Красноречив пример за това е, фактът, че автомобилните производители са длъжни да имат китайски партньор и са ограничени до 50% от капитала на предприятието.