Най-тежкият период от кризата за аутсорсинг сектора у нас е преминал. Фирмите на пазара вече са оптимисти за бъдещето през следващите две години. Основното предизвикателство за представителите на сектора е достъпът до квалифицирана работна ръка. Аутсорсинг индустрията у нас разчита предимно на чуждестранни клиенти, основно от Великобритания, САЩ и Германия. Секторите, от които се изнасят процеси, най-често са финансови, застрахователни, банкови, пенсионни фондове, телекомуникации, разработка на софтуер, търговия на едро и дребно. Финансовият сектор и телекомуникациите представляват по около 20% всеки от годишните приходи на компаниите в сектора у нас. Сред водещите проблеми, на които компаниите търсят решение, е ефикасността на информационните решения. Друго предизвикателство е постигането реална добавена стойност на бизнеса и реализацията на бизнес целите.Експертите отбелязват, че знанията, опитът и достъпът до квалифицирана работна ръка са ключови фактори за тяхната конкурентоспособност. За тази цел голяма част от бизнеса е започнал да работи интензивно с различни образователни институции за установяването на дългосрочни съвместни инициативи. На свой ред компаниите, които им предоставят услуги, са се насочили към разработването на различни платформи. Най- често това е провокирано от решаване на проблеми с ресурсите - човешки, финансови, парични потоци. В други случаи компаниите се стремят да доставят на своите клиенти някаква високотехнологична услуга, отбелязват експерти, които са категорични, че все повече компании търсят решения, които да оптимизират дейността им. Специалистите са на мнение, че в България има пазар за решенията за достъп до банкиране.