Агенцията по вписванията анализира кои такси да намали

В края на лятото вече ще има конкретни предложения, увериха от институцията.

23.06.2011 | 17:12 Редактор:
Агенцията по вписванията анализира кои такси да намали
Агенцията по вписванията анализира кои такси да намали

Повечето от таксите на търговския регистър ще бъдат намалени, обявиха от Агенцията по вписванията. Засега от ведомството отказват да уточнят кои такси точно ще бъдат редуцирани и с колко. Работна група все още анализира кои са възможните тарифи за намаление. В края на лятото вече ще има конкретни предложения. Таксата от 52 лв. за вписванията на годишните финансови отчети няма как да бъде премахната, обясни пред Bulgaria on air директорът на агенцията Виолета Николова. Именно тази такса стана повод за недоволството на търговците.
По думите на юрист-консулта Фахрие Шабанай тази такса е безпредметна и тя обременява най-вече едноличните търговци, които имат по- нисък оборот в сравнение с юридическите лица.
Директорът на Агенцията по вписванията Виолета Николова обясни, че “зад тези такси стоят определени услуги, които се предоставят и няма как да бъде обезценен трудът и това, което се прави, за да се стигне до конкретния резултат, а именно обявяването на годишните финансови отчети”.
По думите на Николова създадената работна група ще прецени дали “съответната такса е адекватна към услугата, която се предоставя и дали трябва да бъде намалена”.
Таксата за регистрация на ООД от 160 лв. е възможно да бъде намалена, но не драстично. Бизнесът я определя като нелогична, тъй като за създаване на ново дружество се иска уставен капитал от едва 2 лв., а за вписването му агенцията взима 160 лв.
Виолета Николова коментира, че въпреки “в началото ( при регистрацията) да няма изискване за капитал, т.е. изискването да е в минималния размер от 2 лв., в рамките на две години търговците трябва да довнесат целия капитал на дружеството”.
Един от най-тежките проблеми за бизнеса, свързан с много нерви и време, е изпращането на отчетите на три различни места в края на всяка финансова година. Сега всеки търговец носи отчета си в Агенцията по вписванията, НСИ и Националната агенция за приходите. Обмисля се в бъдеще да се спести това обикаляне по институциите. Сривът на електронната система на търговския регистър, който блокира достъпа до него през зимните месеци, вече е преодолян. В момента капацитетът на сървъра е за достъп до 3 хил. потребители на всяка минута.