Успешен зимен сезон отчетоха бизнесът и държавата

Два процента ръст на приходите от международен туризъм или 204 млн. евро постъпления за декември отчетоха експерти от икономическото министерство и представители на бранша.

18.04.2011 | 16:35
Успешен зимен сезон отчетоха бизнесът и държавата

Два процента ръст на приходите от международен туризъм или 204 млн. евро постъпления за декември отчетоха експерти от икономическото министерство и представители на бранша.
”Данните за зимен сезон 2010-2011 показват, че имаме увеличение от близо 7 % на посещенията с цел почивка и ваканция в България, като близо 700 хиляди от тях са чуждестранни туристи”, заяви Ива Якимова, експерт от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Увеличение на туристическия поток чрез чартърни полети отчитат и от летище Пловдив.
”Като бройка самите полети са по- малко в сравнение с миналата година, но пристигналите пътници са повече,” заяви директорът на летище Пловдив Дойчин Ангелов. - “ Миналата година сме имали 124 полета за зимния сезон, сега са 116, но цифрата е с около 1000 човека разлика”, подчерта още Ангелов.
Експертите са категорични, че изключително тежките атмосферни условия са създали сериозни затруднения в ски курортите. Липсата на сняг е била компенсирана със сериозни инвестиции в съоръжения.
”По непотвърдени данни това е втората безснежна година от 1987-ма насам,” заяви Мариян Беляков, изпълнителен директор на курортен комплекс. - “Благодарение на добре премерени действия и заснежаване на пистите, успяхме да спасим сезона и то не просто да го спасим, а да имаме един доста добър сезон,”коментира още Беляков.
Сред факторите, които намаляват печалбите в сектора са увеличаването на легловата база, а оттам и конкуренцията; както и ръстът в цените на храните и горивата, смятат представителите на бизнеса.
Някои от курортите вече са подписали договорите за следващия зимен сезон. Цените на туристическите пакети остават същите. През следващата година за първи път у нас  ще се проведат  Европейска купа в Пампорово и още една световна купа в Банско.
Една от най- големите реклами за курортите ни са организираните спортни събития на европейско и световно ниво у нас.
Мила Андреева от Българската Федерация по ски отбеляза, че
по време на световната купа всеки един от състезателите имаше фенклуб.  "Това е като сноубол ефект и се привличат повече туристи,” подчерта Андреева.