Американският производител на спортни стоки Nike не успя да отговори на очакванията на пазара. По-високите маркетингови разходи свиват приходите на конкурента на Adidas.
През четвъртото тримесечие, приключващо на 31 май, печалбата спада с 13% до 989 млн. долара. Приходите нарастват с 4% до 10,18 млрд. долара, но анализаторите очакваха повече, предава Bloomberg. Брандът отчете печалба от 62 цента на акция, а пазарът очакваше 66 цента за акция. Това не се е случвало от средата на 2012 г.
Nike все пак остава далеч пред германския си конкурент Adidas, който наскоро се похвали с увеличение на продажбите си за цялата година с 3% до малко под 22 млрд. евро. И тъкмо на американския пазар Adidas отчита силен прогрес.
Китай остава най-важният пазар за растежа. Там Nike успява да увеличи продажбите за цялата година с 24% до над 6 млрд. долара.
През последните няколко месеца Nike все повече се фокусира върху женската аудитория, особено на фона на Световното първенство по футбол за жени. Общо 14 от 24 отбора са спонсорирани от Nike. Компанията засилва присъствието си и при женския баскетбол. Наскоро тя пусна и нова колекция за йога.
Четете повече по темата в Investor.bg
Снимка: Reuters
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК