fallback

Рекламните инвестиции у нас забавят ръста си

Външната реклама запазва своя 10% дял от медийния пазар

25.06.2019 | 23:20 Автор: Василена Василева

През 2019 г. рекламните инвестиции в България ще нараснат с около 9% на годишна база до около 452 млн. лева. Това би представлявало леко забавяне, защото през 2018 г. повишението беше от 12 на сто на годишна база до 415 млн. лева.

Инвестициите в дигитални медии се очаква да достигнат близо 112 млн. лева. Така за първи път у нас онлайн медийната  индустрия ще привлече около една четвърт от общите инвестиции за медийна реклама на пазара.

Прогнозата е на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), а анализът е по предоставена информация от българските медии и медия агенции, както и годишната прогноза за рекламните инвестиции за 2019 г.

Телевизията ще остане най-предпочитаният рекламен канал с 58% дял от общите инвестиции през 2019 г. Постепенното пренасочване на бюджети към дигитални медии вече е трайна тенденция, която ще продължи и в бъдеще.

Външната реклама запазва своя 10% дял от медийния пазар и през 2019 г. с 45 млн. прогнозни инвестиции до края на годината. Радиото и пресата са с очакван дял от съответно 4% и 3%, а инвестициите в кино, въпреки ръста си от 4% на годишна база, остават с по-малко от половин процент дял в общия рекламен микс през тази година.

Снимка: Pixabay

Продължението на статията четете в Investor.bg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
fallback