За първи път от десет години общият оборот през първото тримесечие на 16-те най-големи автомобилни компании в света е намалял с 0,6% на годишна основа, или с около 2,5 млрд. евро, като достига 412 млрд. евро, пише френският вестник Les Echos.
„Това от една страна се изразява в спиране на растежа на оборота в сектора за периода, а от друга, в продължаването на инвестициите в търсене на развитие на технологиите, изисквани от властите и потребителите“, коментира Жан-Франсоа Белорже от консултантската компания Ernst&Young (EY), отговарящ за автомобилния сектор.
Въз основа на четирите индикатора, следени от компанията – оборот, резултати преди облагането с данъци, брой продадени автомобили и резултати след облагането с данъци, три автомобилни компании се открояват сред останалите. Както и през 2018 г. Toyota попада в топ три по всички показатели през първото тримесечие на 2019 г. Японският концерн изпреварва Volkswagen, която излиза от топ три по показателя за рентабилност, и Daimler, която изпада от подиума по брой продадени автомобили.
Както и през 2018 г. General Motors попада в топ три само по брой продадени коли. Suzuki, която постигна най-добрия си оборот през миналата година, заема трето място в глобалната класация по този показател през първото тримесечие, а лидер е Daimler, следвана от Toyota.
Френските автомобилни компании PSA и Renault заемат съответно 11 и 12-о място по оборот в общата класация и постигат най-силен растеж на продадените автомобили на китайския, европейския и световния пазар.
Средното равнище на рентабилност на най-големите автомобилни компании в света е достигнало 4,6% спрямо 6,5% година по-рано. Въпреки че всички концерни отбелязват спад на рентабилността, понижението е най-голямо при американските компании.
Общите резултати на автомобилните компании са се върнали на равнището си от 2012 г. от 18 млрд. евро.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК