55% от потребителите биха платили до 25% допълнително за любимата си марка, показва тазгодишната класация за любими марки на организацията Superbrands. Партньор в проучването е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
Според GfK 31% от потребителите са склонни да платят до 10% допълнително. 6% биха платили дори двойно за любимата си марка, докато една четвърт (23%) от участниците в проучването не биха платили допълнително.
Сред гласувалите, които не биха платили допълнително за любима марка, преобладават участниците на възраст над 45 г. Участниците на възраст 18-35 г. са по-склонни да заплатят допълнително до 25% за любимата си марка в сравнение с тези над 35 г.
Мненията на приятели и конкурентните цени са двата най-важни фактора, който влияят на потребителите, когато взимат решение какви марки да купят. Добрата реклама и положителният медиен образ на марката, заедно с нейната популярност, са следващите по важност фактори при вземане на решение за покупка (малко над 40% от участниците посочват тези отговори).
С най-слабо влияние се очертаваt мнението на известните личности и асоциацията на марката с развлеченията през свободното време.
Четете още по темата в Investor.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК