Платформата за музикален стрийминг Spotify залага на персонализация не само на плейлисти като Discover Weekly. Стрийминг гигантът планира да персонализира дори част от другите плейлисти, които предлага, на база на потребителските вкусове, пише Engadget.
Това означава, че няма да получавате същите плейлисти като вашите приятели, предава Investor.bg.
Компанията залага, че това ще увеличи списъка с точните песни, достигащи до "точните слушатели“, с което пък ще насърчи по-дългото слушане на музика в платформата.
За целта Spotify предоставя уникални линкове към плейлисти, за да се увери, че хората могат да слушат конкретни версии на плейлистите, включващи определени песни. Изпълнителите не трябва да се притесняват, че плейлистите, които се споделят, няма да включват техни песни.
Компанията предостави и данни в подкрепа на идеята си.
Персонализирането е увеличило броя на включените в плейлисти изпълнители с 30%, а броят на новооткритите песни от потребителите е скочил с 35 на сто според компанията.
Освен това се наблюдава скок с 88% на повторно слушане на песни, както и 66% увеличение на броя на пътите, в които потребителите са запазвали песни.
Ходът има за цел да помогне както на изпълнителите, така и на слушателите, но все пак има някои опасения. Spotify не представя пълен списък със засегнатите плейлисти, така че не е сигурно кога виждате персонализирана плейлиста и кога не.
Възможно е Spotify да се нуждае от повече време, преди тези промени да бъдат въведени официално.
Снимка: Pixabay
Xаресайте и страницата ни във Facebook ТУК