Потребителите, които прибягват до "бързи" кредити, рядко съжаляват за това, дори и при невъзможност да се справят с лихвите.
Те дори търсят начини да усвоят още заеми, с които да се справят с първоначално изтеглените.
По този начин се получава затворен цикъл, типичен за един конкретен потребителски кръг – хора, които ползват "бързи" кредити не при извънредни ситуации, а като стандартен начин за финансиране на спонтанно възникнали желания.
Това са изводите от проучване на компанията за управление и събиране на вземания Фронтекс Интернешънъл, разработено с цел разбиране на потребителските нагласи и причините за изпадане в задлъжнялост.
От компанията идентифицират четири типа клиенти с просрочия – онези, които искат и могат да платят, други, които искат да платят, но не могат, трети – могат, но не искат да се издължат, а четвърти – не искат и не могат да върнат дълга си.
Според проучването субективните фактори като потребителски грешки или слаба финансова култура са само част от трудностите при събирането на дълговете.
В анализа си компанията подрежда видовете кредити според трудността на събирането. Експертите твърдят, че практиката показва, че потребителите масово плащат първо ипотеката, а после всичко останало.
Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК