При катастрофа на завой виновният шофьор да губи книжката си. Това са само част от новите мерки, които вътрешният министър предлага за обсъждане. Ще имат ли ефект?
"25% от инцидентите през 2018 г. са станали на завои. С вземането на книжките няма да подобрим сцеплението на асфалта. Имаме дупки на завои, понякога се заобикалят през насрещното движение. Някой продължава да експериментира на наш гръб", коментира председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.
В предаването "Денят ON AIR" той акцентира върху предложението за увеличаване на часовете за кормуване от 31 на 50. Радков отбеляза, че експертите, които предлагат промяната, са станали шофьори също след 31 часа кормуване.
"Ако не са станали добри шофьори, да отидат и да си върнат книжките", призова той.
Темата пред Bulgaria ON AIR коментира и председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.
"Опитваме се да направим автобусния транспорт по-атрактивен за хората. Как ще го направим като се движим с 30 км/ч?! Когато намаляваме скоростта, увеличаваме времето на движение на автобуса", посочи тя и поясни, че с това ще се увеличи натоварването върху превозвачите, шофьорите и пътниците.
"Намалявайки скоростта на движение ще изнервим допълнително шофьорите. В нормални условия няма как да се движите с 30 км/ч", настоя Милтенова.
По думите ѝ огромна част от катастрофите у нас стават заради това, че не са ревизирани пътните знаци.
Христо Радков посочи още, че след въвеждането на тол системата се очаква "Пътната агенция" да харчи по 1 млрд. лева, а работата на служителите ще се увеличи четворно. Според него за въвеждането на тол системата е избран най-неудобният ден, тъй като се очаква в средата на август трафикът да е най-натоварен.
А Милтенова смята, че тол системата ще увеличи с много разходите на превозвачите, което логично ще доведе до увеличаване на цените на билетите, а вероятно и до фалити.
За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК