Нови правила за търговията в интернет ще регулират отношенията между търговците и потребителите. Целта е да бъдат защитени правата на купувачите и на продавачите.
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов каза в студиото на "Денят ON AIR", че продажбите онлайн стават все повече. По думите му най-честите проблеми при купуването нещо по интернет според клиентите са, че не винаги търговците са склонни да уважат правото на отказ. Това право пък от своя страна е безусловно.
"Стоката може да бъде изпробвана, но не трябва да бъде използвана", подчерта Димитър Маргаритов.
Според него този въпрос ще бъде решен още по-добре чрез представените нови правила за оптимизиране на търговското законодателство. Те предвиждат да има по-ясни дефиниции на понятията "изпробване" и "използване".
"Правото на отказ е възможно да бъде упражнено дори и тогава, когато идва точно това, което сте си поръчали, но просто вие решавате, че то не ви харесва и можете да го върнете обратно", допълни председателят на Комисията за защита на потребителите пред Bulgaria ON AIR. Т
ой припомни, че търговците трябва да върнат парите в 14 дневен срок, който според новите правила започва да тече, след като стоката стигне обратно до търговеца.
"При нас постъпват над 20 хиляди жалби и сигнали на потребители годишно и това е трайна тенденция", каза Димитър Маргаритов.
Според него това не означава обаче, че пазарът е лош, а по-скоро, че потребителите са станали по-чувствителни и са склонни да си търсят правата. По думите му онлайн пазаруването също влиза в тази статистика.
Вижте видеото с целия разговор!