Най-малко 6 млрд. евро инвестиции са необходими, за да бъде затворен средиземноморският маршрут, по който бежанци от африканските страни проникват в ЕС. Това каза председателят на Европейския парламент Антонио Таяни. Как ще бъде решен проблемът с мигрантите?
"Европа закъсня. И все повече продължава да изостава. В ЕС има нещо много мудно и това е бюрокрацията. Докато лидерите се съберат, обмислят, решат и подпишат определени договори се трупат редица проблеми. Необходимо е да бъдем твърди и да решаваме нещата на момента", коментира в студиото на "Денят ON AIR" журналистът и преводач Мажд Алгафари.
По думите му е невъзможно да бъдат затворени границите за бежанци, тъй като, ако такива пристигнат няма как да бъдат върнати. А парадоксът в случая е, че ако пък ги приемем в страната ще нарушим приетите клаузи.
"На приказки всичко може да се случи. В действителност обаче нещата са различни. А когато пък налице са и трафиканти, няма сила, която може да спре мигрантите да достигнат до своята цел", подчерта Алгафари.
По-рано днес председателят на Европейския парламент Антонио Таяни каза, че срещата на върха на ЕС, която ще се проведе в края на седмицата, е последният шанс надеждите на половин милиард европейски граждани да не останат напразни. Страните - членки на ЕС ще трябва да намерят общо решение за регулиране на миграцията в Европа.
Според Таяни за целта е необходимо по-тясно сътрудничество между ЕС и транзитните африкански страни като Мароко, Тунис, Либия, Мали, Мавритания, Чад и Алжир, а предоставяне на финансова подкрепа на тези държави, както бе постъпено с Турция, ще спомогне никой от Северна Африка повече да не се опитва да се добере до Европа по море.
"Между 7 и 10 млрд. евро е финансовият поток идващ от бежанците. Изправени сме пред едни добре организирани групи за трафик на мигранти. За да се справим с този проблем ни е нужно ефективно законодателство, до което обаче може да се стигне чрез промяна на европейския договор за бежанците", посочи експертът по международна сигурност Димитър Гърдев пред Bulgaria ON AIR.
Вижте видеото с целия разговор!