Какъв трябва да бъде съвременният формат за държавен зрелостен изпит и защо матурите са толкова сензационни?
"Постоянно си говорим за реформа. Тя трябва да тръгва от Министерството. Зрелостните изпити преминаха нормално от организационна гледна точка. Този хартиен вариант, който се прилага от последните 10 години, е остарял. Вече учениците живеят в интернет. Те трябва да могат да приложат тези си умения по време на изпит", коментира директорът на столичното 119-о СОУ Диян Стаматов.
В студиото на "Денят ON AIR" той предложи примерен вариант за дигитализиране на изпита, в който компютър да разработва индивидуален вариант за всеки ученик като разбърква въпросите, за да няма съвпадения и преписвания.
"Електронни изпити вече се прилагат. Все още подобни идеи звучат много революционни. Трябва да се направи тази смела крачка, иначе за пореден път ще изостанем от поколението, което излиза. Надявам се, че МОН скоро ще бъде готов. Трябва да се намерят експерти, които да се лишат от страха, който ги е сковал", подчерта гостът пред Bulgaria ON AIR.
И тази година изпитите на зрелостниците не преминаха без куриози. Близо няколко дни обществото ни беше свидетел, а на моменти и участник, в спора между МОН и БАН дали седми въпрос на матурата бил грешен.
"Тази грешка можеше да бъде лесно извинена на високо ниво още първият ден, без цялата страна да говори за един въпрос 3 дни. Имаше известна доза професионален инат. Липсваше извинение. Реформа реално има и то в много посоки. Има много свършени неща през изминалата година и предстоят още. В началото сме на образователната реформа. Краят ѝ вероятно ще дойде след 15 години", завърши Стаматов.
Трябва ли да има матури за седмокласниците? А за четвъртокласниците? Гледайте видеото с отговора на Диян Стаматов по темата!