Адвокат Димитър Тодоров посочи пред Bulgaria ON AIR, че новият регамент за защита на личните данни представлява "по-голяма гаранция за всеки един от нас като физическо лице - че тези, които обрботват нашите лични данни ще ги защитават по-ефективно и те няма да бъдат безпроблемно и неоснователно предавани на трети лица."
Специалистът увери, че контролът ще се упражнява посредством предвидените високи санкции. "Именно тези санкции ще накарат всички лица, събиращи лични данни, да положат необходимите усилия. Органът, който трябва да упражни този контрол е Комисията за защита на личните данни, като тя е заявила че има готовност да предприеме нужните действия" допълни той.
Според Тодоров бизнесът далеч не е готов за този регламент, както и не осъзнава колко конкретни са задълженията и с колко усилия са свързани. Специалистът изрази съмнение, че дори "големият" бизнес възприема "екзотично" и несериозно тези нови правила, а не като инвестиция.
"Има мониторинг от Европа, а регламентът е приложим за всяко действащо предприятие", отбеляза специалистът в защитата на лични данни в предаването "Денят ON AIR"
Тодоров вметна, че в много случаи информацията, която се изпраща по имейл не отговаря на изискванията на регламента. Той оцени като неправилно да бъдем изправени пред алтернативата дали да си дадем данните, за да прочетем информацията на сайта или не.
"Законът задължава банките като администратори да изискват лични данни, но те са поели сериозни задължения и са взети нужните технически мерки за защита, затова при тях е безопасно предоставянето на лична информация", даде пример гостът на Ганиела Ангелова.
Специалистът посочи като проблем нивото на потребителската грамотност и култура, като отново нарече правилата от регламента "екзотични" за повечето българи.
По темата за изявлението на Марк Зукърбърг във връзка със скандала с изтичане на лични данни, в което интернет-магнатът твърди, че новите европейски правила за защита на личните данни са подобни на тези във Facebook, адв. Тодоров каза, че това е цинично. Той допълни още, че изявлението на Зукърбърг е имало пожелателен характер и изтичането на данните е направено с търговска цел, като поднесените извинения са с цел изчистване на имиджа.
Юристът отправи съвет към хората да споделят по-малка част от информацията за себе си във Facebook и да наблюдават страничните апликации, свързани със социалната мрежа.
Вижте целия разговор във видеото!