Правителството и депутатите единодушно застанаха зад българските превозвачи, които се надигната срещу т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда да се приеме в страните от ЕС.
Според обсъжданите промени шофьорите трябва да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор е нужно да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл. Освен това шофьорите трябва да не се спят в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.
Според заместник-министъра на българското европредседателство на Съвета на ЕС Моника Панайотова всички държави-членки трябва да искат специализирано законодателство в сектора на транспорта, което да е балансирано между обсъжданите промени на ЕК и превозвачите.
"В момента ролята на България е деликатна - имаме задължението да представляваме всички останали 27 държави-членки в ЕС. Междувременно позициите на страните не са единодушни за обсъжданите промени. Всички имат изисквания и претенции", уточни в студиото на "Денят ON AIR" Панайотова.
По думите ѝ от промените се очаква да бъдат засегнати близо 60 хил. превозвачи, които са основно в обхвата на малките и средни предприятия.
"Съществува и т. нар. Пътен алианс, в който България и повечето страни от Източна Европа нямат блокираща функция. Следващият председател на Съвета на ЕС е Австрия, която може да блокира решения. Страната ни ще направи всичко възможно да се вземе балансирано мнение и да предаде щафетата", категоричен е заместник-министърът на българското европредседателство пред Bulgaria ON AIR.
Тя е на мнение, че целите на българското председателство се изпълняват успешно, а процесът по присъединяването на Западните Балкани ще отнеме време, но е важно конструктивният диалог между лидерите да не спира.