България е на първо място по жертви на пътя, а в последните 4-5 години сме свидетели как държавата се опитва да намали ПТП-тата, но не се получава. Създаването на Института по пътна безопасност цели да помогне на държавните институции в борбата с войната по пътищата.
Така бившият директор на КАТ-София Богдан Милчев коментира войната по пътищата и причината за новосъздадения Институт по пътна безопасност пред Bulgaria ON AIR.
Според него за подобряване на безопасността по пътищата трябва да се работи в различни аспекти - в образованието, по-добра организация на пътното движение, подобряване на пътната инфраструктура, контрола, законодателството и дори да се предприемат промени в спешната помощ.
"Има множество институции, които имат отношение за пътната безопасност. Те трябва да комуникират колкото се може по-добре помежду си, но това не винаги се получава. Това е и една от целите на Института по пътна безопасност", каза още Милчев в "Денят ON AIR".
По думите му съвсем скоро ще се обяви обществено обсъждане на това, което трябва да се промени в организацията на движението по пътищата.
Мнението на Румяна Чобанова, друг член на Института по пътна безопасност, е, че един от големите проблеми на Закона за движението по пътищата е липсата на специални наказания за т.нар. системен нарушител.
"Има хора, които непрекъснато нарушават правилата и не ги интересува. На тях дори и да им се наложи глоба, те пак правят глупости. Това са джигитите на пътя. Тези хора трябва да бъдат наказвани по-строго от закона", категорична е Чобанова пред Bulgaria ON AIR.
Тя смята, че образованието по тази тема е много слабо развито и недостатъчно, а МОН така и не прави програми, по които да бъдат обучавани на пътна култура.
Гостите на "Денят ON AIR" призоваха всички, които по един или друг начин са свързани с тази тема или просто искат да спомогнат за справянето с войната по пътищата, да станат членове на Института по пътна безопасност. Повече информация може да намерите на сайта на организацията.