Бившият шеф на Авиационна безопасност Лилчо Лилов посочи в предаването "Денят ON AIR", че е много вероятно катастрофата с руския Ту-154 край Сочи да е свързана със спирането на три двигателя.
"Причината е някъде в работата на двигателите и зареденото гориво. Ако има спиране на двигателите, основната причина трябва да се търси в зареждането с гориво", каза гостът на Bulgaria ON AIR и уточни, че никога не е имало случай на спиране на трите двигателя.
Според Лилов, който е един от пилотите с най-много опит на Ту-154, това може да се случи само при проблем с горивото.
"Най-вероятно нещата в този случай не са еднозначни. В пилотската кабина се говори за задкрилки. По-вероятно е да има технически проблем, който да е довел до не много коректни действия", посочи Лилчо Лилов, запитан дали човешка грешка може да е основната причина за катастрофата.
"Заходът в Сочи се изпълнява откъм морето. Има височини, които пречат, а веднага след излитане трябва да се изпълни завой на 180 градуса. Но това не би трябвало да повлияе да се случи нещо със самолета", разясни още ситуацията гостът в студиото на Владимир Сиркаров.
Според експерта не звучи логично външна намеса да е причина за трагедията. "Пътниците не са слизали, така че да предполагаме, че всички са отишли в предната част след излитането, не звучи логично", категоричен бе Лилов.
Бившият шеф на Авиационна безопасност е на мнение, че военните ще направят своите изводи и всичко ще бъде изяснено, но сподели своите съмнения дали информацията от черните кутии ще бъде оповестена коректно.