Денят ON AIR

Всеки делник от 19:15 часа
още

ЖП експерт: На гарата в Хитрино трябваше да се срещнат 3 влака

Единият на частна жп компания, вторият е на злополучната компания и третият е пътническият влак, посочи в "Денят ON AIR" инж. Марио Нинов

12.12.2016 | 20:38
ЖП експерт: На гарата в Хитрино трябваше да се срещнат 3 влака
ЖП експерт: На гарата в Хитрино трябваше да се срещнат 3 влака

"В България всеки ден се срещат и се разминават пътнически с товарни влакове. В Хитрино всеки ден са се срещали 3 влака- единият на частна жп компания, вторият е на злополучната компания и третият е пътническият влак, който идва от Русе. В този ден опасният влак е дошъл по-рано, пътническият пък е задържан на предишната гара, а частният влак не се е движел".

Това обясни в предаването "Денят ON AIR" по Bulgaria ON AIR eкспертът към КТ "Подкрепа" инж. Марио Нинов относно хипотезите за взрива в село Хитрино, и допълни, че няма изискване пътнически и товарен влак да не се засичат на гара. 

По думите му голяма част от загиналите са служители на националната компания "Железопътна инфраструктура".

"Причините за взрива може да са 4. Първата е скоростта, втората е повреда в железния път-може да има счупване на прелез, може да има луфтове в стрелката. Третата причина може да е проблем в осигурителната инсталация-сигналите от светофара, но там няма съмнения да е имало проблем. Четвъртата е обръщане на стрелката в състава". Това предположи в студиото на Кузман Илиев бившият главен ревизор по безопасността в БДЖ Кирил Ангелов.

Според инж. Нинов обаче четвъртата причина отпада, тъй като техниката на гарата в село Хитрино е ръчна. 

"За да се случи обръщане на стрелката, трябва да стане ръчно. Не изключвам фактора човешка грешка, но бих добавил като причина и състоянието на самия състав на самите вагони. За да се случи такова нещо обаче никога причината не е само една. Ако е висока скорост, влакът щеше да се обърне", посочи Нинов и допълни, че към момента по железния път няма данни да има проблеми.

Той добави, че има много сигнали за неспазването на изискванията за труд и почивка в частните жп компании, което също би могло да бъде вероятна причина за инцидента.

"След спукване на цистерната се създава голяма струя. Нужна е една искра и тогава вече става инцидента. Но цистерните би следвало да издържат на високото налягане", уточни Ангелов. 

"В БДЖ данните се получават с ленти на хартия, а в тези локомотиви са с дигитални данни. Не трябва да се бърза да се дават предположения дали причината е висока скорост", каза още бившият ревизор и допълни, че всеки влак се проверява преди да тръгне от която и да е гара без значение дали е пътнически или товарен.