Предизборна кампания има и тя тече. Това заяви политическия психолог проф. Антоанета Христова в Денят ON AIR.
В момента има много време, за да се прецени кой от кандидатите е полезен и ще се справи с поста, посочи проф. Христова.
"Според всички експерти необходимостта от една генерална промяна е видима, но според политическата класа темата за по-генералната промяна буди страх, несигурност и липса на готовност да се хвърлят към един по-хард тип кампания", обясни тя.
По думите й практиката показва, че политическите партии се страхуват от черния политически PR и заради това отлагат максимално кандидатите си. От друга гледна точка избирателите искат да видят кандидатите и по-късното представяне и заиграването с по-късното поддаване е вид манипулация, коментира още тя и добави, че това не остава незабелязано от опозицията, които го използват срещу опонентите си и изпращат негативни послания.
"В момента ГЕРБ дава възможност за изключително позитивна кампания и за това да има поле, време, сцена за всичките кандидати на останалите политически партии. Това, че те не вадят кандидатите си, това не означава, че другите не могат да покажат какво могат", посочи тя.
Политическият психолог направи кратък коментар за всеки един от обявените кандидати за президент:
"Ген. Румен Радев - силно начало, съмнително продължение, очакваме."
"Ивайло Калфин - ще му бъде много трудно, особено значим е вицето. В момента малката подкрепа на АБВ ще повлияе притеснително върху резултата му."
"Красимир Каракачанов - има възможност да яхне много голяма вълна, която е свързана с бежанците и се опитва да я яхва. Проблемът му в момента е, че в предизборната кампания се вършат прекалено ярки и преекспонирани послания. Той вече го прави, свързано с бежанските лагери и малко се заиграва по тема, която е огън, ако бъде грубо манипулирана."
"Трайчо Трайков - той в момента трябва да консолидира поне РБ. Ако успее това да направи по време на кандидат-президентската кампания, това ще е голям успех за Блока."
"Веселин Марешки - проблемът при него е, че той е корпоративен вот и не може да избяга това, а българинът не обича да свързва политиката с корпоративния имидж, въпреки че двете са много директно и пряко свързани."
"Велизар Енчев - имаше една много голяма фен маса от хора, избиратели, заради които попадна в редиците на ПФ и заради които беше едно от най-гледаното предаване в телевизия. Беше голям коз и това беше стратегическо мислене. Зад него не стои никой, а в България политическите партии определят силните играчи в състезанието."
"Митьо Пищова - един мил спомен от миналото."
Очаквайте видео с целия коментар!