За маркетинга и потребителите списание “Мениджър” организира маркетинг форум в София, за да отговори на въпросите колко е разнородно поколението в България според начина си на живот и заедно с това, как последните маркетингови стратегии влияят на потребителите.
Според специалисти в последните десетилетия с появата на новите технологи, социалните мражи са променли отношението на потребителите към марките, съответно маркетингът трябва да пренасочи своите усилия и да започне да говори директно на потребителя. Според тях, ако преди потребителят е бил безучастен зрител, в наши дни той е част от комуникацията на всеки бранд.
Специалистите твърдят още, че големите промени в технологиите и маркетинга не винаги са толкова успешни, затова фирмите преценяват внимателно всяко свое действие.
Големите марки създават нов начин на общуване с потребителите, като им позволяват открито да се шегуват с тях. От своя страна новото общуване води до създаване на нови тенденции на пазара.
Експерти твърдят, че да пуснеш рекланмния си клип не е достатъчно, а е нужно да се измисли такава комуникация, която да предизвиква интерактивност, да кара потребителя да участва в рекламата.
Според специалистите маркетингът се развива на база желанието на потребителите, а в бъдеще ще ставаме свидетели как по-големи компании се съобразяват с желанието на своите клиенти.