fallback

Психолог: Извънредната среща за сигурността в училище е закъсняла

Два пъти тази година КТ "Подкрепа" прави конкретни предложения българските учебни заведения да станат затворени системи

28.03.2016 | 22:14 Автор: Ирина Георгиева

Извънредната среща по въпросите на сигурността в училищата, която се проведе днес по инициатива на вицепремиера и министър на образованието и науката Меглена Кунева, е навременна и дори закъсняла. 

Това заяви психологът Христо Монов в Денят ON AIR. Той е оптимист след срещата, защото смята, че много малко е направено на фона на случващото се в България и в света за сигурността на децата в училище.

Още по темата

"Посоките на действие биха могли да бъдат много. Като кризисен психолог очертах само една от тях, а именно подготовката на нашите деца, учителите, а и на нас като родители, за да се справяме с кризисни събития. Това нещо сега отсъства от учебните стандарти", посочи той.

Според него спешно са нужни законодателни промени - в Закона за частните охранителни фирми, както и да се отдели повече финансов ресурс.

"Видеонаблюдението доказва ефективността си, както в сградата на училището, така и в двора, където се случват голяма част от инцидентите. На трето място - начинът, по който медийно отразяваме случващото се в училище", добави Монов.

Юлиян Петров, Синдикат Образование към КТ "Подкрепа" от своя страна не е оптимист, но се радва, че Министерство на образованието (МОН) и целият екип от експерти са оптимисти, "защото говорим по една тема, която е актуална вече 10 и повече години. Акцентът тук е най-вече охраната на учебните заведения и агресията". 

Два пъти тази година КТ "Подкрепа" прави конкретни предложения българските учебни заведения да станат едни затворени системи, отбеляза Петров. По думите всичко, което се е чуло на днешната извънредна среща е било в обозримото бъдеще и препоръчително.

"Да, каза се, че 40-50% от училищата нямат никаква охрана и са дори разградени, но не се каза как ще се случи другото. Защото сега има една програма за милион и половина лева, която е насочена към такъв тип дейности. Да де, но 2500 български училища получават по 600 лева евентуално по тази програма. Какво ще направи един директор с тези пари?", посочи той.

Ако искаме да правим нещо трябва да подредим приоритетите, подчерта Петров. Според него трябва да се очертаят всички важни стъпки.

 

fallback
Още от Денят ON AIR
fallback